Audi A8 Hybrid – od czego się zaczęła produkcja tego auta?

Jeszcze nie tak dawno nikt nie sądził, że samochody należące do segmentu limuzyn będą posiadały silniki hybrydowe. Jednak od kilku lat widać, że coraz więcej producentów samochodów luksusowych stara się wykorzystać zalety tego typu silników. Do grona pojazdów wyposażonych w dodatkowy silnik elektryczny dołączyło ostatnio Audi A8.

Zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie, które rozpoczęły się przed kilku dni pokazało, że hybrydowe A8 będzie całkiem ciekawym pojazdem. Wyposażone jest w spalinową jednostkę 2.0 TFSI o mocy 211 koni mechanicznych, dodatkowo zamontowany pod maską jest silnik elektryczny  o Mochy 33 kW, czyli 45 koni mechanicznych. Dzięki temu podwójna jednostka napędowa posiada moc 256 koni mechanicznych i 490 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dlaczego zbudowano Audi A8 Hybrid?

Przede wszystkim po to, by pojazd ten był bardziej proekologiczny. Zużycie paliwa w A8 Hybrid to 6.2 l/100 km (samochód wytwarza 144 gramy dwutlenku węgla na kilometr). Osiągi te są znacznie lepsze, niż w przypadku innej limuzyny wyposażonej w silniki elektryczne czyli S400 Hybrid, gdzie dane te wynoszą odpowiednio 8.1 l/10 km i 189 gramów CO2 na kilometr. A może autonomiczny samochód?

Audi A8 Hybrid wyposażone jest dodatkowo w baterie litowo jonowe, dzięki czemu pojazd będzie mógł przejechać pewien dystans tylko na silnik elektryczny. Nie jest to jednak rewelacyjny wynik, ponieważ samochód może przejechać tylko 2 km bez pomocy silnika spalinowego, nie może również ruszyć bez niego.

Pojazd ten na razie jest w formie konceptu, dlatego też wiele może się zmienić do czasu oficjalnej premiery A8 Hybrid.

Dodaj komentarz